Period od dvadesetak godina, počevši 1860., vrijeme je impresionizma, slikarskog pravca nastalog u Parizu i okolici koji je iznimno važan i za stvar dragocjene tekućine od ječmenog slada. Doba je to života u cafeu, boemštine, prodora zlatnog lagera i ekspanzije staklarskog umijeća, a upravo sve to bilježili su impresionisti na svojim platnima. Jedan zanimljiv događaj prošlih dana ponovno mi je skrenuo pozornost na tu stvar.
Ovako je to bilo: na nedavnom Hrvatskom homebrew prvenstvu bio je i pivski kviz, na kojem je prikazana ova slika uz napomenu da je „sasvim neznatno promijenjena“ a mi da trebamo odgovoriti tko je naslikao original. Sad, da li je u pitanju spomenuto i to da se radi o impresionistu ili nije, to nije ni važno, jer je taj stil lako prepoznati. Bili smo prilično sigurni da je lako prepoznati i autora, bez obzira na to što je poznato da su impresionisti većinom kao motive svojih platna imali prizore iz pariških cafea s mnogim čašama piva na njima, jer je popularnost piva u ono vrijeme (druga polovica 19. stoljeća) bila u velikom usponu. Uz rijetke iznimke, svi impresionisti imaju glasovita platna na kojim se u čašama i kriglama zrcali zlatna pjenušava tekućina, no jedan je debelo prednjačio pred ostalima – Edouard Manet, koji je potpisao najvažnija remek djela u slavu zlatnog soka, uključujući i Bar u Folies-Berger s bocama Bass piva. Stoga nismo nimalo dvojili da i predložak za ovu reinterpretaciju pripišemo Manetu, jer smo nekako mislili da pub kviz ne bi smio imati pitanje o pivu na drugim impresionističkim platnima osim Manetovih. Ali, šipak! Bio je Renoir.
Da paradoks bude veći, možda i potpun, Pierre-August Renoir spada u one rijetke impresioniste na čijim platnima piva ima tek u tragovima, a na ovom, koje je parafrazirano na rečenoj reprodukciji, i koje u Renoirovom originalu nosi naziv Ručak na brodskoj zabavi piva uopće nema. Osobno znam samo jednu Renoirovu sliku na kojoj se vide pivske čaše – Ples u Moulin de la Galette. Jednu, ali, kakvu!!!
Pivski autor Gregg Smith u svom članku Pivo impresionira u magazinu All about beer, piše: „Za razliku od velikih i pomalo nezgrapnih čaša kakve su slikali Degas i Manet, Pierre-August Renoir naslikao je na platnu Ples u Moulin de la Galette, daleko finije čaše na stalku, tulipan čaše, pivske frule od rezanog stakla. Renoirovo slikanje također posreduje stupanj u kojem se umjetnička zajednica socijalizirala s pivom. Mladi raskalašeni ljudi za stolom su odreda umjetnici, među kojima su i Pierre Franc-Lamay, Norbert Goenette, obojica slikari, te pisac Georges Riviere. Plesačica u ružičastoj haljini je Margueritte Legrand, a njezin partner je kubanski slikar Solares.“
Dakle, na slici Ručak na brodskoj zabavi na stolu su boce i čaše s vinom, crnim i bijelim, ali piva nema. A na dotičnoj parafrazi sve vrvi od piva, od boca i limenki s prepoznatljivim, recentnim, etiketama. Autor je Scott Clendaniel, koji je društvo za stolom na brodu pretvorio u ekipu kušača craft uvaraka, a uz svoje djelo je zapisao:
„Pierre-Auguste Renoir (1841.-1919.) naslikao je Ručak na brodskoj zabavi 1880.-81., kada je imao 40 godina. To je veliko platno, 51 x 68 inča. Moja verzija nakrcana pivom je dimenzija samo 11 x 14 inča, ali osjećam da još uvijek hvata bit izvorne kompozicije. Ovo djelo zovem Zabava s kušanjem piva! Gosti kušaju neka tražena piva: Spotted Cow, Heady Topper, Pliny the Elder, The Abyss, Bourbon County Stout i 120 Minute IPA.
Uvijek sam uživao u Renoirovim slikama. Kad sam imao 12 godina, baka mi je dala album njegovih slika i uvijek sam radio na tome da budem vješt slikar poput Renoira, postavljajući si prilično visoke standarde. Uvijek možete prepoznati Renoirovu sliku, jer je to idealno impresionističko djelo koje uključuje ljudsku figuru. Monet je slikao u vrlo sličnom stilu, ali je rijetko prikazivao toliko ljudi. Također je vrlo inspirativno vidjeti slikara koji nije bio samo uspješan, već je scene zabava slikao i jako dugo – imao je, naime, dug i ispunjen život. Renoir je imao gotovo 80 godina kad je umro. Imao je sreću prošetati Louvreom 1919. godine i vidjeti svoje slike kako vise na zidovima uz slike starih majstora!“
„Nadam se da ćete uživati u ovoj parodiji jedne od najboljih slika u povijesti umjetnosti i svi bismo se trebali nadati da ćemo svi živjeti duge i ispunjene živote kao Pierre-Auguste Renoir!“, napisao je Scott Clendaniel uz svoju interpretaciju slavne Reonirove slike.
Za one koji žele znati više: